Forme alternative de ortodoxie. Reaua credință

Cel mai bine pune punctul pe „i” despre reaua credință, Gheorghe Fedorovici în articolul din „Cumpana. O viziune ortodoxă”.

„Triumful Ortodoxiei reprezintă în mod fundamental triumful asupra unei înțelegeri greșite despre natura omului și despre natura participării omului la viața în Dumnezeu. Faptul că la liturghia credincioșilor participă doar cei binecredincioși amintește la fiecare Sfîntă liturghie amenințarea apariției unor răucredincioși.

Reaua credință nu este o falsă credință. Este o credință reală în ceva rău, în ceva care poate strica credința cea bună. Iar odată ce credința dreaptă a fost stricată, devine extrem de greu ca o rea credință să mai poată fi identificată ca rea.

Mă tem însă că în prezent problema nu este constituită de o incapacitate a mediului ortodox de a recunoaște și numi reaua credință. Cred că lucrurile sunt mult mai grave și că, de fapt, mediul ortodox participă cu bună sau mai degrabă reaștiință la cultivarea unei relecredințe în BOR. De pildă, ceea ce a deranjat recent în organizarea unei sesiuni de pregătire a membrilor SuperTeach la Mănăstirea Sihăstria Putnei (https://www.arhiepiscopiasucevei.ro/comunicat-al…/) a fost faptul că o mănăstire ortodoxă din România poate găzdui o organizație întemeiată pe principii necreștine (https://www.art-emis.ro/…/despre-virtutile-lepadarii-de…).”

Citiți tot articolul: Cumpana. O viziune ortodoxă


3 comentarii la „Forme alternative de ortodoxie. Reaua credință

Lasă un comentariu

%d blogeri au apreciat: